Prinsessornas mamma -


Tildas första tid efter olyckan

____________________________________________________________________________
Inlägget skrevs: 2010-02-18 klockan: 11:41:32


Efter mitt besök hos MVC kom jag på helt plötsligt vart kabeln kunde hålla hus, och YES! Där var den! =)





Det hände alltså den 26/1 och vi for ju först ner på sjukstugan där läkaren fick känna och titta till Tilda.
Det bestämdes att göra en tillfällig skena, för att sedan fara akut till Lycksele Lasarett.


Här kan Tilda koppla av lite, det var nog skönt med det varma gipset och att det stödjer benet.
Hon somnade till en stund t om. Som hon har gråtit och haft ont....
 Mammas älskling...




Väl i Lycksele och efter att allt var klart, vid 22-22.30 på kvällen fick vi komma upp på IVA, och Tilda hade då redan somnat av utmattning. Jag fick fika och jisses vad gott det var. Hade ju inte ätit på hela dagen.
Natten var hemsk, mest för min del tror jag. Jag kunde inte somna, låg bara och tittade på min lilla prinsessa. Ibland vaknade hon och kollade så att jag var där. Hon grät ibland, men somnade om rätt fort.

På morgonen märktes det att Tilda hade ont, så hon fick smärtstillande.
Sedan väntade vi på doktorn, hon meddelade att vi skulle få fara hem vid elva.
Benet hade ej svullnat, låg i rätt position, så vi skulle vänta några dagar, sedan skulle det bli hel-gips.

Tilda och jag fick fika lite, men Tilda drack bara lite, sedan somnade hon.




Mammas tjej sover i väntan på taxin som ska köra hem oss.



Tilda sov hela vägen hem, och jag tror både jag och Tilda var glada över att vara hemma.
Farmor var här och väntade på oss, och jag fick fara hämta Jennifer på dagis.
Som jag längtade efter henne!!

Tilda fick jag ju bära överallt, men kom på att vagnen är ju perfekt att köra henne i.
I den satt hon och åt, tittade på teven och sov i den första tiden.



I vagnen med den tillfälliga skenan.



Två dagar senare var det dags att fara ner på sjukstugan för att gipsa hela benet.
Tilda var som sagt väldigt skeptisk när hon kom dit igen, men hon är så tapper.
Hon var rädd när skenan togs bort, och stödet inte fanns där längre...


I väntan på att få det nya gipset.



Men då de nya gipset började läggas på, somnade Tilda...
Det var nog samma känsla, hon kunde slappna av då stödet kom tillbka samt att det blev varmt.


Det nya gipset ser lustigt ut....






Min tappra lilla tjej!!



Igår hade Tilda en lite sämre dag. Hon hade lite värk, och samtidigt tror jag hon återspeglade olyckan...
Hon sa hela tiden att hon blev påkörd i backen, och tårarna kom.

Vad jag längtar efter min vilda Tilda som springer omkring här hemma och busar.
Vad vi ska mysa då hon är fri gipset, och då är bebisen välkommen att titta ut.. ;)







Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Så tapper er tilda är, måste vara tufft för en så liten tjej!!!

Ja du, väntan kan bli lång, som tur är är idag första "väntar" dagen, fram till igår har vi haft fullt upp med saker som ska fixas, besök osv, men nu går timmarna å dagarna långsamt. Får sparka ner på ok å se om de fått hem någon film tror jag, annars blir vi tokiga skratt Kram!

2010-02-18 @ 15:15:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Tilda är verkligen jätteduktig.



Jo, var går du fotokursen?

2010-02-18 @ 18:35:58
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktig hon är lilla Tilda! Ja det blen en babytravel Amsterdam tror jag den heter, nu väntar vi bara på bebben så jag får ut och testköra på riktigt :-)

2010-02-19 @ 14:17:19
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Veronica

Men stackars liten. Så himla duktig hon är. Hoppas att ni alla mår bra, under omständigheterna. Ha en underbar helg.

Kram

2010-02-19 @ 21:47:06
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/
Postat av: Johanna - Sagas o Alvas mamma

Söta lilla Tilda. Så duktig o modig tjej! Hoppas hon mår bättre snart o slipper återuppleva på-åkningen. Måste vart traumatiskt för henne. Kram

2010-02-20 @ 19:44:50
URL: http://johannastwins.blogg.se/
Postat av: Erika

Hoppas att det har läkt å ser fint ut när ni far till lse!!



Jo, jag fick en liten energikick idag...längtar tillbaks till jobbet nu oxå! ;)Googla på Hemavans äppelkaka....där har du något smaskigt! Å ha lite vaniljvisp till, så blir det ännu gottigare! ;)

2010-02-22 @ 15:56:39
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Jasså även du blev skrämd av cola å bytte till Troca?! Då får vi ha en liten troca fest i kvarteret framöver skratt Ta hand om dig å magen :-)

2010-02-24 @ 16:09:30
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0