Prinsessornas mamma -


....

____________________________________________________________________________
Inlägget skrevs: 2009-12-09 klockan: 12:37:14


...hittade ingen passande rubrik... ;)

Jaha, då har vi gått igenom lite magsjuka oxå, fy fasen säger jag.
Jag och gubben for till Sundsvall för snart två veckor sedan, och barnen fick vara hemma med farmor.
Då blir Tilda sjuk och spyr... =(  
Hon spyr sista gången på natten, trodde vi i alla fall.
På söndag kväll klagar hon över ont i magen.
 Hon somnar dock i min famn, och när jag ska lägga in henne i sängen så vaknar hon till och spyr. =(
Några ggr den natten, sen blev hon fri det.

Sen när det var dags för mitt efterlängtade ultraljud i Lycksele,
 ställde kära svärmor upp igen och passade barnen.
Då ringer telefonen igen, och svärmor talar om att nu är det Jennifer som spyr.... =(
Och hon hade verkligen jobbig magsjuka, hon spydde konstant.
Ett tag kom det knappt något, bara galla.
Men så fort hon druckit något så kom det ut lika fort.
Mammas älsklingar... =(

Fy fasen va jag tyckte synd om svärmor som fick stå ut med detta inte bara en gång utan två!!
Dock har hon klarat sig från magsjuka vilket är ju helt otroligt.
Fast det har ju jag oxå, tack och lov.
Jag tycker jag har haft nog med illamående och allt sådant. =)

Nu är tjejerna friska, och är på dagis.
Det blir pepparkakshus-tillverkning när dom kommer hem, som dom längtat.

Tilda har slutat använda nappen nu på dagarna...puh! Trodde aldrig det skulle funka, det har ju varit hennes käraste ägodel. Men nu lägger hon bort den på morgonen då hon vaknat och vet att hon får den på kvällen då hon ska sova! =)  Och så får det vara ett tag, hon har ju släppt den på dagarna nu. Kanske tomten får den helt och hållet?? ;)

Jennifer sjunger för fulla muggar, och nu gör hon egna låtar oxå.
Det är så himla skoj att höra på henne, vissa är riktigt finurliga.
En fick gubben inspelad och har som ringsignal på mobilen, den började typ så här; flickor och pojkar sjunger så bra, men inte så bra som en flicka som jag. hihihi...


De finaste som finns!!





Kommentarer
Postat av: Johanna - Sagas o Alvas mamma

Usch, ja magsjuka ÄR nog det värsta som finns. Skönt att du har klarat dig.

Vad gör man om både barnen o en själv insjuknar samtidigt?

Jo, det går framåt med körkortet, men det känns som att det är en lång bit kvar ännu. Längtar tills det är över detta :)

vad mysigt med dagislucia.. ser fram emot nästa år för tjejerna då. Alltid nåt bra med dagis hehe.

Får jag fråga om du vet könet på bebisen? kram

2009-12-11 @ 23:37:47
URL: http://johannastwins.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Vad fina de är era flickor.Kram

2009-12-13 @ 11:13:36
Postat av: Veronica

Ja, magsjuka är bland det värsta som finns. Peppar peppar klarade jag mig denna gång. Så otroligt söta tjejerna dina är och vad stora dom har blivit. Tiden går så himla fort. Hur går det för dig och din mage;)? Hoppas allt är bra med er. Hälsa familjen. Kram kram på er.

2009-12-14 @ 20:14:22
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/
Postat av: Nadja

Ja, jag såg det tidigare när du berättat att du också skulle ha.. Har varit så sugen på att höra av mig och berätta att vi ska ha samtidigt, men vi ville så gärna hålla det hemligt:) Jag lyckas tydligen pricka in att få mina barn samtidigt som tjejerna i er familj. Benjamin är ju född bara 3 dagar efter Enzo och nu ska du och jag ha ungefär samtidigt:P



Och ett stort grattis till er också förstås:)

2009-12-15 @ 10:00:56
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Johanna - Sagas o Alvas mamma

Ah okej, spännande med en överraskning:)

Jag förstår inte hur jag orkade ta mig igenom 15 ultraljud utan att fråga. Hemskt, nyfikenhet är min svaga sida haha.

Nästa gång ska jag utan tvekan ta reda på könet, för att slippa lida så ;D

Å så spännande! Kommer ihåg när jag fick se kort på Jennifer när hon var nyfödd, känns inte alls som så länge sen.

2009-12-17 @ 20:06:53
URL: http://johannastwins.blogg.se/
Postat av: jaqueline

Missa inte min fina julklappskalender på min blogg! Jag lottar ut fina julklappar varje dag fram till julafton. Var med du också kika in min julkalender på:



http://jroom.blogg.se



Bra priser varje dag, från både små och stora företag. Lycka till !



Kramar Jaqueline

2009-12-22 @ 03:43:40
URL: http://jroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0