Ännu en solig dag...

Tis 22 apr 07:35



...trots att det "regnar" i mitt hjärta...

Igår när telefonen ringde och jag svarade kom Jennifer fram och frågade; är det moffan?  Kändes konstigt, men jag är samtidigt så glad att hon har dig så "färskt" i minnet....vill ju att hon alltid ska minnas dig, jag pratar om dig nästan dagligen och du finns ju på kort överallt.

Jag drömde om dig inatt... igen. Denna gången var det innan begravningen..då jag fick komma in och ta mitt farväl... Det går inte att beskriva pappa, hur det kändes att komma in i det rummet...med vackra blommor och levande ljus omkring dig... en medalj har fästs på din kavaj; världens bästa farfar... rosenblad är lagt på din kudde...och där ligger du...det ser ut som om det rinner en tår på din kind...förstår att det nog är för att du nu är ute i värmen....jag torkar bort den i alla fall, håller din hand...VARFÖR,varför????  Detta är sista gången jag någonsin kommer att få se dig...hur tar man farväl av sin pappa? Jag lägger dit ett kort på alla barnen och barnbarnen bredvid ditt huvud...smeker ditt hår...talar om för dig hur mycket jag älskar dig och att jag hoppas att du vakar över mig nu...jag tar din hand för sista gången i mitt liv...den är kall...vill inte släppa... farväl pappa...vi syns i Nangijala.

Jag älskar dig Pappa - min underbara Pappa.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0