Prinsessornas mamma -


Allergisk reaktion.....men mot vad??

____________________________________________________________________________
Inlägget skrevs: 2010-04-03 klockan: 10:19:46


Ja, dagen hade gått smärtfritt, jag och Tilda hade haft en mysdag.
Min älskade mamma kom vid 19-tiden från Stockholm,
tillsammans med hennes gubbe, min moster, min yngsta lillasyster och hennes pojkvän.
Vi fikade, surrade, kollade på teven och bara myste.
Tilda hade sovit en stund på dagen och var pigg.
Sent på kvällen börjar hon klia helt plötsligt på sin kind, och jag tänkte inte så mycket mer på det, då hon ofta får nässelutslag. (kollade upp det hos läkaren)
Men efter bara några minuter blir det alldeles rött på kinden, med vita upphöjda områden.
Jag frågar min moster vad det kan vara, och på de få minuterna allt detta utspelar sig, så sväller ena ögat igen.






Jouren är i Vilhelmina och jag klär på Tilda kläder för att bege mig.
Men Tilda börjar klaga på att det kliar på halsen, och jag blir livrädd.
Tänk om halsen svullnar igen och hon får svårt att andas??!!
Nä, då var det bara att ringa efter ambulansen....
Två söta tjejer kom, men Tilda var inte samarbetsvillig.
Men då humöret fanns där och svullnaden inte blev värre medans dom var här, så skulle vi avvakta.
Om hon fick problem med andningen så skulle vi ringa igen, direkt!!

Lill-tjejen somnade vid 23.55 men har vaknat stup i kvarten och klia och klia,
 hon har rivsår på många ställen på kroppen idag... =(
Så jag har varit vaken i natt för att höra på Tildas andning,
går helt enkelt inte att sova med vetskapen om att det KAN hända. =(

Långfredagen var verkligen lååång, eller natten i alla fall.
När Tilda vaknade i morse var ögat fortfarande igensvullet, men det blir nog bättre under dagen.



Min älskade lilla busa. Kan hon inte få slippa sådant här nu... =(




Idag kommer gubben och Jennifer hem oxå, så dagen kan inte bli bättre.
En härlig påskafton ser jag fram emot, gärna en liten siesta mitt i dagen skulle sitta fint! ;)   hihi.


GLAD PÅSK på er alla!!


KRAM


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej.. jag har inte varit inne på min blogg på länge,så därför har jag inte svarat på ditt inlägg.. Tack för dina styrkekramar, det värmer alltid i hjärtat med ett par fina ord från någon <3 ... Ta hand om dig & magen & dina fina barn. Kramar

2010-04-08 @ 17:56:19
URL: http://alexandrashjarta.blogg.se/
Postat av: Johanna - Sagas o Alvas mamma

oj vad hon svullnade upp!

stackars liten tjej. nu borde hon få slippa problem tycker man!

hoppas hon mår bättre. kram

2010-04-08 @ 18:59:22
URL: http://johannastwins.blogg.se/
Postat av: Moster Brittis

Mosters lilla Tilda, stackars tjejen. Undrar vad det var... Puss från moster!

2010-04-10 @ 18:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0