Prinsessornas mamma -


Sjuk och ledsen...

____________________________________________________________________________
Inlägget skrevs: 2009-04-01 klockan: 08:15:51

...ja, är inte ledsen för att jag är sjuk, det är ju inget man kan göra nåt åt.
Däremot när jag är hemma ensam,  så kommer ju alla tankar om pappa...

Saknaden går inte att beskriva... Pappa finns i mina tankar hela tiden, och längtar efter hans leende och att få krypa upp i hans famn.  En dag såg jag hans bil, och i en sekund eller två tänkte jag att jag skulle stanna och prata med han...tills det slår mig att pappa inte finns hos mig längre...och då bryts jag ner igen, och tårarna kommer. Den sekunden var så underbar, att allt var som förut...

Min pappa var en underbar människa för er som inte vet. Han ville alla väl och var en sån som hjälpte alla.
Han var inte den som hade massa pengar, utan hade det ganska kärvt ibland.
Men en gång kommer han hem till mig med ett stort leende... han ger mig ett paket som innehåller en dvd-spelare, då våran gått sönder. Jag blir överlycklig, men får dåligt samvete då jag vet att hans ekonomi inte är den bästa.
Men pappa är så lycklig över att ha fått ge mig något, och att det gjorde mig glad.

Sån var pappa, tänkte på andra. Ställde alltid upp och fanns alltid vid min sida. När mina tjejer föddes fanns han där som den underbara morfar han är. Jennifer avgudade honom, och sprang jämt till dörren då han kom och ropade; moffa!!
Hon pratar ofta om honom, och undrar när han ska komma hem från änglarna, och när han ska bli frisk...

Hade jag haft miljoner hade jag haft kvar pappas lilla hus, bara för att fara dit och känna pappas doft och drömma mig bort. Nu försvinner doften från pappas tröja alltför fort, och snart kommer jag inte kunna känna den...

Pappa pratade den sista tiden om hans pension, hur han längtade efter den och hur bra pensionen skulle bli.
Han skulle spendera mycket tid med sina barnbarn och se dom växa upp.
Han skulle få se Brittis dröm gå i uppfyllelse då hennes mirakel äntligen kom till världen... Och att Melvin fick bli storebror. Att hans äldsta dotter äntligen tog sitt körkort.

Men livet ville annorlunda och  han togs ifrån mig. Han fick träffa sin mamma igen, och efter ett tag kom lilla Ronja och gjorde pappa sällskap. Den vackraste ängeln finns där uppe och jag hoppas han ser hur jag kämpar för min familj, och hur tjejerna växer och blir stora.

Jag saknar dig Pappa...snälla kom tillbaka...


Pappa skulle i September fyllt 60 år.


Kommentarer
Postat av: Johanna

beklagar verkligen att han inte fick stanna på jorden =( riktigt tråkigt och orättvist..

jag tror definitivt han ser allt hans familj gör från himlen och glädjs med er!

kram

2009-04-01 @ 11:45:52
URL: http://johannastwins.blogg.se/
Postat av: Kia

Så vackert skrivit. Jag sitter med tårar på kinderna.

Tänker på dej! Kram

2009-04-01 @ 11:59:01
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Vanja

Ja...fy :( känner helt å fullt med dig..jag känner igen mig :( mår så dåligt jag med. Tänker på min pappa ofta, saknar honom så otroligt mkt. Ja du om någon vet ju precis hur det är, hur tungt det är.Å man tänker som när du skriver mera då man inte kanske mår så bra sj, då man är ensam, då det är kväll osv. Jag ha drömt om min pappa nu en period med. Något som jag inte gjort förut.. mkt drömmar om när han är sjuk å jag ska hj honom osv typ. Min pappa skulle fyllt år nu i påsk, så det är som sagt tungt! Kramar å tankar.

2009-04-01 @ 15:16:06
Postat av: Therese - Lurans blogg

Lämnar en kram å torkar en tår...

2009-04-01 @ 18:59:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma M

Så där har jag det oxå varje dag... Det går inte en sekund utan att man tänker på mamma. Min mamma pratade hela tiden om sin pension oxå, som hon längtade! Hon räknade ner månaderna, -Det skulle jag aldrig gjort sa hon då hon låg sjuk och visste att hon skulle dö vilken dag som helst... Denna vår skulle hon gått i pension om hon fick vara kvar på denna jord. Hon skulle fyllt år nu i påsk...



Saknaden efter mamma går inte att beskriva. Fy vad jag saknar våra samtal, shopping runder, allt som man kunde fråga sin mamma om, hon var min bästa vän som jag träffade varje dag... Livet är så orättvist! Ingenting är sig likt längre så jag vet hur du har det vännen... Stor Kram

2009-04-01 @ 19:25:03
Postat av: Bellah <3

Tänker på dig min älskade dotter.Lider med dig. Önskar att jag bodde närmare dig, så jag kunde komma till dig oftare och krama dig. Tänker på dig varje dag.

Älskar dig så mycket

Mamma

2009-04-02 @ 21:24:25
URL: http://mysterieflickan.blogg.se/
Postat av: Kimen

åååh, jag får tårar i ögonen :(

Kommer ihåg när mamma kom inrusande i mitt rum mitt i natten helt söndergråten :/... Och så ledsen som mormor blev.. usch, Man kommer aldrig riktigt förstå det. Men jag hoppas att han har det bra!

Hälsa alla i dorotea, kommer nog upp i sommar och hälsar på mormor!

2009-05-11 @ 10:07:25
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida

Jättefint skrivet. minns honom, han var så snäll.

2009-05-13 @ 21:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0