Prinsessornas mamma -


Ögondroppar och hälsofil

____________________________________________________________________________
Inlägget skrevs: 2008-12-15 klockan: 14:54:41

Ja, idag ringde jag ner och pratade med dom på sjukstugan ang Tildas ögon.
Dom skrev ut lite ögondroppar som jag nu gett henne.
Ska ges var tredje timme, och även 2 dagar efter att det gett med sig. 
Och jag hoppas det är snart...

Jennifer har fått behålla hälsofilen jag gav henne till lunch *peppar peppar*, så kanske hon är bättre i magen?...
Hon klagade på magsmärtor i morse, så jag vågar inte hoppas än.
Hög feber igår, på gränsen imorse då jag tog tempen.
Hon är inte alls den lilla busiga Jennifer, och har inte varit på flera veckor.... ;(
Man vill bara sätta sig ner och gråta känns det som ibland, för man är ju så hjälplös.
Man kan inte "rädda" dom från alla sjukdomar och bacillusker som finns.
Men man önskar ju att man själv kunde ta allt istället för dom.

Jag och Jennifer har legat på madrassen i tv-rummet (som vi lagt där just nu då hon mår illa) och vi har kollat i leksakskataloger och skrivit önskelistor!
Myspys!

Snart vaknar nog lilla Tilda, och det första man får göra då är att tvätta ögonen så hon ser något.
Sen blir det bullbak!

Trevlig kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Linda Nordh

Åh, tänker på dina småtjejer nu och då, de har verkligen haft otur med sjukdomar på sistone. Hoppas ni kryar på er snart!



Den här veckan turas vi om att vara hemma. Alva är förkyld och Emmy får vara hemma också eftersom det florerar magsjuka både på förskolan och förskoleklass.....

2008-12-16 @ 20:42:38
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: jenny

Hejsan!

Färden hemmåt gick bra, var inte speciellt halt faktiskt. Dagen har förlöpt bra och Lukas skötte sig fantastiskt bra på begravningen. Men tyvärr har han haft feber resten av dagen, ligger på 39,5 och vill inte riktigt ge med sig. Men han sover nu så jag hoppas han får sova länge. Vi återkommer om när vi tittar förbi! kram kram

2008-12-19 @ 21:24:16
URL: http://ternestael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0